Vores studie og os, de studerende

Vores studieordning beskriver vores uddannelse sådan:

Kandidatuddannelsen i It-didaktisk design har til formål at udvikle kandidatens viden, færdigheder og kompetencer med henblik på, at kandidaten kan fungere som ressourceperson i uddannelsesinstitutioner og organisationer i relation til anvendelse af it i undervisning eller andre formaliserede pædagogiske og didaktiske processer (educational it) og i relation til it-understøttelse af uformaliserede læreprocesser, videndeling og samarbejde.
Kandidaten kan desuden – gennem den opnåede forståelse af forskningsarbejde og forskningsetik – indgå i forskningssammenhænge.Uddannelsen er tværfaglig, baseret på et selektivt udsnit af følgende forskningsområder: Læringsteori, pædagogik og didaktik, medie- og kommunikationsteori, designteori- og metode, teori om organisationer i et læringsperspektiv samt videnskabsteori og videnskabelige metoder. 

Nuværende status: 

Vi er igang med andet modul læringsteorier og teknologier. I dette modul bliver der lagt op til at lave en undersøgelse i praksis, som skal/kan bruges til eksamen til januar. Vi har i vores studiegruppe vægtet at lave et praksisforløb, hvor det giver mening for alle deltagende, da dette må være optimalt for både børn og voksne. Samtidig vil det forhåbentlig give os et rigtig godt fundament til eksamen. 

Vores baggrund:


Johannes
Jeg blev uddannet pædagog i 2012 på Jydsk pædagogseminarium, og har siden da arbejdet halvandet år ved Holme Vestergård, en fritids- og ungdomsklub, hvor jeg primært var tilknyttet deres specialafdeling. Jeg er 30 år, og flyttede september 2013 til København med min kæreste. Jeg startede på den netbaseret kandidatuddannelse IT-didaktisk design, da jeg altid har haft en interesse i IT. Særligt har jeg en interesse i at kombinere computerspil med læring, hvilket også har været synligt i mine praktikker og i min bacheloropgave.

Ebbe
Jeg er en ung mand på 28 år fra Sæby i Nordjylland. Jeg bor i Thailand med min kæreste hvor jeg studerer ITDD som fjernstuderende og underviser som volontør. Jeg har lige siden jeg var lille brugt IT dagligt og har indgående erfaring med hvordan læring kan finde sted i og omkring computerspil.

Morten

Line
Jeg hedder Line, er 25 år og er tidligere uldjyde, der er opvokset i Herning. Jeg flyttede til Aarhus for godt og vel 4 år siden for at begyndte på Digitalt design - it, æstetisk og interaktion ved Aarhus Universitet, hvor jeg færdiggjorde min bachelor sidste sommer. Havde derefter brug for en tænkepause og var så heldig at få arbejde på Venøvej 7, hvor jeg har arbejdet indtil i sommers, hvor jeg startede på It-didaktisk design. IT er et aspekt, som fylder en stor del i vores hverdag efterhånden og også vil gøre det fremover, så derfor synes jeg det kunne være interessant at arbejde med teknologier og se, hvordan man kan kombinere IT og læring og herigennem udnytte de muligheder og styrker, som teknologien bidrager med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar